Słownik
Zwiększ skuteczność swojego marketingu online dzięki mojemu słownikowi pojęć SEO i PPC!
Zastanawiasz się, co oznaczają branżowe skróty? Chcesz lepiej zrozumieć ofertę SEO lub prowadzone kampanie reklamowe? Na tej stronie znajdziesz przejrzyste definicje najważniejszych terminów wykorzystywanych w marketingu internetowym. Mój słownik stale wzbogacam o nowe hasła, aby stanowił rzetelne źródło wiedzy zarówno dla właścicieli firm, marketerów, jak i początkujących adeptów SEO oraz SEM.
Każde hasło zostało szczegółowo wyjaśnione przeze mnie. Dzięki mojemu słownikowi poznasz kluczowe pojęcia związane m.in. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads i Meta Ads, analityką internetową.
Nieważne, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO, czy potrzebujesz szybkiej odpowiedzi na pytanie o konkretne pojęcie – mój słowniczek definicji marketingowych będzie zawsze pod ręką, by pomóc Ci podejmować świadome decyzje i maksymalizować zwrot z inwestycji w działania online!
Zastanawiasz się, co oznaczają branżowe skróty? Chcesz lepiej zrozumieć ofertę SEO lub prowadzone kampanie reklamowe? Na tej stronie znajdziesz przejrzyste definicje najważniejszych terminów wykorzystywanych w marketingu internetowym. Mój słownik stale wzbogacam o nowe hasła, aby stanowił rzetelne źródło wiedzy zarówno dla właścicieli firm, marketerów, jak i początkujących adeptów SEO oraz SEM.
Każde hasło zostało szczegółowo wyjaśnione przeze mnie. Dzięki mojemu słownikowi poznasz kluczowe pojęcia związane m.in. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads i Meta Ads, analityką internetową.
Nieważne, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO, czy potrzebujesz szybkiej odpowiedzi na pytanie o konkretne pojęcie – mój słowniczek definicji marketingowych będzie zawsze pod ręką, by pomóc Ci podejmować świadome decyzje i maksymalizować zwrot z inwestycji w działania online!
A
Above the FoldAnchor textAtrybucja konwersjiAdres IPAhrefsAI DetectorAlgorytmAMPAPIAbandonwareAd spaceAdware
Ahrefs Rank
AIDA
Algorytm Google Panda
Amazon
Ambush Marketing
Analiza kohortowa
Analiza Space
Antydesign
Asystent Google
Atrybucja oparta na danych
Atrybut rel=”sponsored”
Atrybut Target
Atrybuty marki
Audyt SEO
Autorytet strony (page authority)
ABM
Ad Exchange (giełda reklam)
Advergaming
Afiliacja
Agregatory treści
AI marketing
Algorytm Google Hummingbird (koliber)
Algorytm Google Pingwin
Ambient Marketing
Analiza heurystyczna
Analiza sentymentu
Aromamarketing
Atrybut ALT
Atrybut rel=”ugc”
Atrybut title
Audiomarketing
Authority Score
AVIF
B
BacklinkBłąd indeksowaniaBarnacle SEOBlogBrand PurposeBudżet dzienny Google AdsBig IdeaB2CBranded keywordsBreadcrumbsBait and switchBrand AwarenessBumper AdsBariery zakupoweBusiness Site GoogleBusiness IntelligenceBaza mailingowaBroken link buildingBillboard reklamowyBrandingBoFu (Bottom of the Funnel)Brand book (księga znaku)Błąd 404Brand SafetyC
Certyfikat SSLCanonical tagCaptchaCase studyccTLDChatbot MarketingChurn and burn SEOCitation FlowClick DepthClick TrackingClickbaitCloakingCLSCLV (Customer Lifetime Value)CNN (konwolucyjne sieci neuronowe)Co-BrandingContentContent curationContent DecayContent GapContent Management FrameworkContent pruningContext MarketingCookiesCore Web VitalsCornerstone contentCorporate GovernanceCPACPECPL
CPMCPOCPVCrawl budgetCrawl depthCrawl rate limitCrawlabilityCRMCross-channel marketingCross-sellingCrowdfundingCrowdsourcingCSATCSRCustomer ExperienceCustomer Journey Map
D
Domain RatingDeepfakeDom mediowyDeep Link
Data Center
Drip marketing
Domain Authority
Dwell Time
DevOpsDMP (Data Management Platform)
Double Opt-in
Dystynktywne zasoby markiDynamic Creative Optimization (DCO)
DNSDuplicate content
D2C (direct to consumer)
DyferencjacjaDeinfluencing
DisavowDystrybucja treści
Dark mode
Desk Research
Digital marketing
DomenaDesign sprint
DigitalizacjaData Driven Marketing
Demand-Side Platform (DSP)
Demarketing
Dead-End Page
Dark Post
Direct Admin
E
eCPCE-commerceEcho link (ghost link)eCPM (efektywny CPM)Event MarketingEmail outreachEfekt ZeigarnikERS (effective revenue share)e-GroceryEgo bait contentEdge RankESGEfektywność osobistaEmployer brandingEmail marketingExit rate (współczynnik wyjść)Efekt posiadaniaEfekt sieciowyEfekt świeżościEfekt izolacjiF
FAQFAQ schemaFreewareFacebook Attribution
FCPFilary marki
FABFLoCFeed Produktowy
Farma linków
Footer link
Fresh contentFeatured snippet
FanpageForum dyskusyjne
Freemium
Follow Up
FaviconFirst-Party Data
Frazy generyczne
G
GeotargetingGDNGhostwritingGray Hat SEOGrowth Hacking
Głos marki (brand voice)
GEO (Generative Engine Optimization)GNU GPL
GoogleGeomarketingGoogle Neural Matching
Google sandbox effect
GooglebotGoogle Trends
Google Sites
Grafika rastrowa
Greenwashing
GeotaggingGrywalizacjaGoogle SpamBrain
Grafika wektorowaABCGoogle Tag Manager
Google Search ConsoleGoogle Ads (Google AdWords)Google AnalyticsGoogle MeetGoogle AdSenseGoogle Merchant CenterGoogle SheetsGoogle Docs
H
HTTP