Blog: Definicje

Bariery zakupowe

Bariery zakupowe

Bariery zakupowe to psychologiczne, informacyjne lub praktyczne przeszkody, które utrudniają lub opóźniają decyzję o zakupie. Mogą wynikać z obaw klienta, niskiej użyteczności strony, niejasnej oferty lub zbyt wysokiej ceny produktu.

Bumper Ads

Bumper Ads

Bumper Ads to format reklamowy stosowany głównie na YouTube, składający się z bardzo krótkich, niepomijalnych spotów trwających do 6 sekund. Służą do budowania zasięgu, zapamiętywalności marki i wzmacniania przekazu reklamowego w kampaniach wideo.

Brand Awareness

Brand Awareness

Brand Awareness, czyli świadomość marki, to stopień, w jakim konsumenci rozpoznają markę i kojarzą ją z określonym produktem, usługą lub kategorią. Wysoka świadomość marki sprzyja lojalności klientów i ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych.

Bait and switch

Bait and switch

Bait and switch to kontrowersyjna praktyka marketingowa, w której konsument przyciągany jest reklamą atrakcyjnego produktu, niedostępnego w rzeczywistości, a następnie nakłaniany do zakupu innego – zazwyczaj droższego lub mniej korzystnego.

Breadcrumbs

Breadcrumbs

Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, to element interfejsu użytkownika wskazujący hierarchię stron i ułatwiający poruszanie się po serwisie. Poprawia użyteczność, orientację w strukturze witryny i wspiera SEO.

Branded keywords

Branded keywords

Branded keywords to frazy wyszukiwane przez użytkowników, które zawierają nazwę konkretnej marki, np. „buty Nike” czy „konto ING”. Wskazują na znajomość marki i często mają wyższy współczynnik konwersji niż ogólne słowa kluczowe.

B2C

B2C

B2C (business-to-consumer) to relacja handlowa między firmą a konsumentem końcowym. Obejmuje sprzedaż detaliczną, marketing bezpośredni i obsługę klienta, koncentrując się na potrzebach i zachowaniach odbiorcy indywidualnego.

Big Idea

Big Idea

Big Idea to centralna, spójna i nośna myśl przewodnia stojąca za kampanią marketingową. Ma na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie emocji i ułatwienie zapamiętania przekazu marki.

Załaduj więcej wpisów