Blog: Definicje

Business Site Google

Business Site Google

Business Site Google to darmowa, podstawowa strona internetowa generowana z danych zawartych w profilu Google Moja Firma. Umożliwia małym firmom szybką prezentację oferty online bez potrzeby posiadania własnej witryny internetowej.

Bariery zakupowe

Bariery zakupowe

Bariery zakupowe to psychologiczne, informacyjne lub praktyczne przeszkody, które utrudniają lub opóźniają decyzję o zakupie. Mogą wynikać z obaw klienta, niskiej użyteczności strony, niejasnej oferty lub zbyt wysokiej ceny produktu.

Bumper Ads

Bumper Ads

Bumper Ads to format reklamowy stosowany głównie na YouTube, składający się z bardzo krótkich, niepomijalnych spotów trwających do 6 sekund. Służą do budowania zasięgu, zapamiętywalności marki i wzmacniania przekazu reklamowego w kampaniach wideo.

Brand Awareness

Brand Awareness

Brand Awareness, czyli świadomość marki, to stopień, w jakim konsumenci rozpoznają markę i kojarzą ją z określonym produktem, usługą lub kategorią. Wysoka świadomość marki sprzyja lojalności klientów i ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych.

Bait and switch

Bait and switch

Bait and switch to kontrowersyjna praktyka marketingowa, w której konsument przyciągany jest reklamą atrakcyjnego produktu, niedostępnego w rzeczywistości, a następnie nakłaniany do zakupu innego – zazwyczaj droższego lub mniej korzystnego.

Breadcrumbs

Breadcrumbs

Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, to element interfejsu użytkownika wskazujący hierarchię stron i ułatwiający poruszanie się po serwisie. Poprawia użyteczność, orientację w strukturze witryny i wspiera SEO.

Branded keywords

Branded keywords

Branded keywords to frazy wyszukiwane przez użytkowników, które zawierają nazwę konkretnej marki, np. „buty Nike” czy „konto ING”. Wskazują na znajomość marki i często mają wyższy współczynnik konwersji niż ogólne słowa kluczowe.

B2C

B2C

B2C (business-to-consumer) to relacja handlowa między firmą a konsumentem końcowym. Obejmuje sprzedaż detaliczną, marketing bezpośredni i obsługę klienta, koncentrując się na potrzebach i zachowaniach odbiorcy indywidualnego.

Załaduj więcej wpisów